No-show tarief
Waarom een ‘no-show’ tarief?
Het aantal patiënten dat een afspraak voor het spreekuur van de huisarts wil maken neemt nog steeds toe. In de tijd die bij uw huisarts voor u gereserveerd stond, had uw huisarts ook een andere patiënt kunnen helpen. Uw huisarts wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden, immers u wilt ook met uw medische klacht zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door op tijd uw afspraak telefonisch af te zeggen.
Kunt u niet op uw afspraak komen?
Meldt dit dan tot uiterlijk 24 uur van tevoren (maandag t/m vrijdag) telefonisch via 0478-541777 bij de assistente. De afspraak wordt dan uit de agenda verwijderd, zodat wij een andere patiënt kunnen helpen op dat tijdstip en u kunt vaak direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt dan natuurlijk geen ‘no-show’ tarief berekend.
‘No-show’ factuur
We brengen kosten in rekening voor het niet verschijnen op een afspraak bij uw huisarts of praktijkondersteuner.
Let op: de ‘no-show’-factuur wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed!