Praktijknieuws – Huisartsenpraktijk De Wildenberg – Ysselsteyn
Header afbeelding
Huisartsenpraktijk De Wildenberg
Litsenbergweg 20a 5813 CG
Ysselsteyn

Praktijknieuws

Hier vindt u nieuws over uw huisartsenpraktijk De Wildenberg.

NIEUW ONLINE PATIËNTENPORTAAL

Via het online patiëntenportaal heeft u straks de mogelijkheid om uw medische gegevens in te zien en kunt u diverse zaken zelf online regelen. Met dit patiëntenportaal kunt u onder meer:

  • zelf afspraken inplannen
  • een E-consult aanvragen
  • een herhaalrecept aanvragen
  • uw medische gegevens inzien

Hoe krijgt u toegang tot het nieuwe portaal?
Om toegang te krijgen tot het patiëntenportaal dient u eerst IRMA te installeren op uw smartphone. Dit doet u eenmalig. Daarna kunt u op ieder gewenst moment veilig inloggen op het patiëntenportaal.

IRMA installeren

Om in te kunnen loggen op het patiëntenportaal, dien je eerst eenmalig dit stappenplan ‘IRMA installeren’ te doorlopen.

Er zijn twee mogelijkheden om IRMA te installeren:

  • In de huisartsenpraktijk
  • Online vanuit huis

1A. IRMA installeren – in de huisartsenpraktijk

Wat heb je nodig:

  • Een geldig identiteitsbewijs
  • Een smartphone met internetverbinding
  • Volg het stappenplan of bekijk de video.

1B. IRMA installeren – online vanuit huis

Wat heb je nodig:

  • Een geldig identiteitsbewijs
  • Een DigiD app (voor uitvoeren ID-check)
  • Een moderne smartphone met internetverbinding (!)

Let op: je kunt de IRMA installatie alleen online uitvoeren wanneer je in het bezit bent van een moderne smartphone. Dit houdt in:

  • iPhone, model 7 of hoger (iOS-versie 13)
  • Android-smartphone met NFC-lezer (Android-versie 6.0 of hoger)

Volg het stappenplan.

Vragen over IRMA?

Heb je een vraag over de installatie van IRMA? Neem contact met ons op en wij helpen je graag!

Nadat u IRMA heeft geïnstalleerd kunt u inloggen op het nieuwe portaal via mijn.cohesie.org

NIEUW COMPUTERSYSTEEM VOOR AL UW PATIËNTENDOSSIERS

Alle zorg die wij leveren wordt verwerkt in de computer in het zogenaamde Huisarts Informatie systeem (HIS). Alles in de praktijk gebeurt via dit systeem. Het huidige HIS is verouderd en niet toekomstbestendig. Daarom heeft de hele regio besloten om gezamenlijk over te stappen op een nieuw toekomstbestendig systeem.

Op maandag 14 februari starten wij met dit nieuwe computersysteem.
Wij doen ons uiterste best om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen. Toch zult u er mogelijk enige hinder van ondervinden. Om u hierop voor te bereiden hebben wij daarom een aantal aandachtspunten op een rij gezet.
  • Op donderdag 10 februari kunnen wij vanaf sluitingstijd van de praktijk niets meer plannen in de agenda.
  • Op vrijdag 11 februari is de praktijk alleen voor spoed bereikbaar. We kunnen deze dag namelijk niets meer in onze patiëntendossiers aanpassen. Het uitschrijven van herhaalrecepten, machtigingen, verwijzingen, labcontroles, urinecontroles etc. is die dag ook niet mogelijk. Alles wat we doen moet dan maandag handmatig overgezet worden.
    Wij begrijpen dat dit vervelend is maar hopen op begrip gezien de uitzonderlijke situatie.
  • Op maandag 14 februari kunnen wij voor het eerst met het nieuwe systeem werken. Ondanks alle voorbereidingen en trainingen is dat in het begin wennen. Daarom plannen wij in deze week minder afspraken dan gebruikelijk. Ook kan het zijn dat hierdoor de wachttijden aan de telefoon of voor het spreekuur in de eerste dagen wat langer zijn dan u gewend bent. U kunt ons helpen door de eerste dagen vooral te bellen voor zaken die niet kunnen wachten.
  • We hopen vanaf maandag 21 februari weer met de normale capaciteit te kunnen werken, mocht dit toch niet haalbaar blijken, dan zullen we dit delen op onze website.
Hoe kunt u ons extra helpen in de voorbereiding?
Bestel op tijd uw herhaalrecepten, aangezien dit van 11 tot en met 21 februari minder goed mogelijk zal zijn. Ditzelfde geldt voor machtigingen etc.
Tot slot vragen wij uw geduld en medewerking. Wij doen ons uiterste best om de zorg te blijven verlenen zoals u die van ons gewend bent.

 

________________________________________________________________________________________________________

Covid-19 vaccinatie
Momenteel krijgen wij veel vragen over de corona vaccinaties.
Twijfelt u nog over vaccinatie, laat u dan goed voorlichten. Betrouwbare informatie vindt u op:
Vanuit de overheid: de website overvaccineren.nl
Vanuit artsen: de website twijfeltelefoon.nl

________________________________________________________________________________________________________

Bloedafname VieCuri Venray
Wilt u bloed laten prikken in VieCuri Venray, houdt u er dan rekening mee dat dat alleen nog op afspraak mogelijk is. Via het patiëntenportaal www.mijnVieCuri.nl kunnen patiënten zelf een afspraak maken om bloed te laten prikken. Lukt het niet om via mijnVieCuri een afspraak te maken? Neem dan telefonisch contact op met VieCuri via het telefoonnummer 077-320 55 55.

Nieuwsbrieven
Sinds 2016 maken wij ook gebruik van een nieuwsbrief. Indien u deze nieuwsbrief nog niet ontvangt, maar hier wel belangstelling voor heeft, dan kunt u dit doorgeven aan de doktersassistenten via e-mail da.wildenberg@cohesie.org.

Hieronder vindt u een overzicht van alle nieuwsbrieven: